Gå till innehållet

Meddelande om Snapchat-bild av lärare

Elever och vårdnadshavare har varit kontakt med oss angående en bild av en lärare som funnits på sociala medier.

Vi förstår att bilden har väckt många frågor och oro hos elever. Vi hör er och tar er oro på största allvar.

Vi har utrett situationen och fortsätter att utreda och skapa oss en helhetsbild av situationen. Bildningschefen har diskuterat ärendet med läraren, elever och vårdnadshavare. I det här skedet finns ingen information om att bilden skulle ha skickats avsiktligt till eleverna.

Behöver du någon att prata med? Ta kontakt med skolkuratorn eller skolcoachen. 

Vårdnadshavare kan vända sig till rektorn.